تیم ملی بلاگ

آخرین اخبار تیم ملی

تیم ملی بلاگ

آخرین اخبار تیم ملی

سلام خوش آمدید

وینگادا: کی‌روش علاقه دارد در ایران بماند

به گزارش تیم ملی بلاگ به نقل از ایسنا، سرمربی تیم ملی فوتبال المپیک (امید) از تمایل کی‌روش به ماندن در ایران خبر داد و گفت: امیدوارم کی‌روش سرمربی تیم ایران بماند، چون 6 ماه تا جام ملت‌های آسیا باقی مانده و بهتر است فدراسیون این مربی بزرگ را حفظ کند.

نلو وینگادا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از علاقه کارلوس کی‌روش به ماندن در تیم ملی ایران و حضور در جام ملت‌های آسیا 2015 گفت و به سوالات مختلفی پیرامون این موضوع و همچنین آخرین وضعیت تیم امید و بازیکنانش، استراتژی این تیم برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون و... پاسخ داد که در زیر می‌آید:

** آخرین وضعیت تیم امید و تمریناتش چگونه است؟

همه چیز عالی و طبق برنامه پیش‌ می‌رود. بازیکنانم کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. الان زمان خوبی برای اجرای اردوها و تمرینات بدنسازی ماست چرا که در تعطیلات لیگ برتر کار می‌کنیم و می‌توانیم بازیکنان را با هم هماهنگ کنیم.

** از پیشرفت بازیکنان رضایت دارید؟

بله، ما در تمرینات بازیکنان کارهایی که می‌خواهیم را انجام می‌دهند و مهم این است که خودشان میل زیادی به پیشرفت دارند. حضور در تیم امید چالش بزرگی برای آنهاست.

** با تغییراتی که در برنامه اردوها هم بوجود آمد، ظاهرا اولین اردوی خارجی تیم هم در اردن خواهد بود؟

بله، هفته آینده به اردن می‌رویم و دو بازی تدارکاتی با تیم ملی این کشور خواهیم داشت. اما تا آن زمان هم دو بازی دوستانه با تیم‌های بزرگسالان نفت و سایپا در تهران برگزار خواهیم کرد.

** با روند آمادگی تیم، برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون به استفاده از بازیکنان بالای 23 سال نیاز دارید؟

هنوز زمان زیادی تا شروع آن بازی ها باقی مانده و تصمیمی در این باره نگرفتم. از طرفی باید ببینیم قانون AFC چه امکانی را به ما می‌دهد. فدراسیون مرتب در حال پرسش از AFC است تا از آخرین قوانین برای بازی‌های آسیایی مطلع شود. در مجموع آینده همه چیز را مشخص می‌کند.

** می‌دانید که براساس قوانین فیفا، با توجه به اینکه بازی‌های اینچئون در تاریخ‌های فیفادی قرار ندارد، احتمالا امکان استفاده از علیرضا جهانبخش و سردار آزمون، دو لژیونر تیم‌ امید را در این بازی‌ها نخواهید داشت؟

این را می‌دانم اما می‌خواهم حتما از جهانبخش و آزمون در این بازی‌ها استفاده کنم. هیچ مربی نمی‌تواند از داشتن این دو بازیکن در تیمش بگذرد. مشکل این است که آنها خارج از ایران بازی می کنند و باید باشگاه‌هایشان را راضی کرد. من این درخواست را از مسوولان داشتم و فدراسیون هم قرار است با باشگاه‌های این دو بازیکن مذاکره کند و موافقت آنها را بگیرد، هرچند می‌دانم کار مشکلی است و شاید این باشگاه‌ها رضایت ندهند.

** اسکلت اصلی تیم‌ امید را شناسایی کرده‌اید؟

به تعدادی از بازیکنان که در اردوها هستند رسیده‌ایم اما درهای تیم امید هنوز به روی همه بازیکنان باز است. هیچ بازیکنی الان جایگاهش در تیم امید قطعی نیست. من 2 ماه دیگر می‌توانم تسلط خوبی روی بازیکنان پیدا کنم و درباره میزان آمادگی‌شان نظر بدهم. آن موقع است که بهترین بازیکنان را برای حضور در بازی‌های اینچئون انتخاب خواهم کرد.

** از تیم امید بگذریم و به دیدگاه‌تان درباره تیم ملی بزرگسالان برسیم؛ در مجموع عملکرد ایران در جام جهانی 2014 را چگونه ارزیابی کردید؟

عملکرد ایران در جام جهانی فوق‌العاده بود. درست است که با دو باخت از این مسابقات کنار رفت اما شاهد باز‌ی‌های خوبی بودیم که در مجموع شخصیت و جایگاه فوتبال ایران را در دنیا بالا برد.

** در روزهای گذشته در چندین نوبت صحبت‌های نسبتا طولانی با کارلوس کی‌روش داشتید، فکر می‌کنید او قراردادش را با ایران تمدید می‌کند؟

این تصمیمی است که به کی‌روش و فدراسیون مربوط می‌شود. ایران 6 ماه دیگر باید در جام ملت‌های آسیا بازی کند، پس بهتراست هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود.

** از نظر شما کی‌روش می‌ماند یا می‌رود؟

فکر می‌کنم همه هواداران و بازیکنان دوست دارند کارلوس کی‌روش در تیم ملی بماند. خودش هم فضای ایران را دوست دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد بهترین کار این است که فدراسیون کی‌روش را نگه دارد. اما واقعا نمی‌دانم این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.

** شما بارها با کی‌روش صحبت کردید؛ نظر خودش چیست؟

کارلوس تمایل به ادامه کار در تیم ملی دارد. من علاقه‌اش برای ماندن را فهمیده‌ام.

** طبیعتا با ماندن کی‌روش، شما هم برای کار در تیم امید راحت‌تر هستید!

بله، قطعا همینطور است. یکی از دلایلی که به ایران آمدم و سرمربیگری تیم امید را پذیرفتم، کی‌روش بود. ما با هم دوست هستیم و حرف همدیگر را خیلی خوب می‌فهمیم.

** یعنی معتقدید حضور همزمان شما در تیم‌های ملی بزرگسالان و امید، برای پیشرفت فوتبال ایران بهتر است؟

این یک نتیجه‌گیری طبیعی و منطقی می‌تواند باشد. قطعا حضور همزمان ما در تیم‌های ملی ایران می‌تواند به کسب نتایج خوب کمک کند و راه حل بهتری برای حل همه مشکلات بدست بیاوریم.

** اگر نهایتا کی‌روش از فوتبال ایران برود،‌ چه نظری دارید؟

کی‌روش برود، فقط می توانم بگویم متاسفانه فوتبال ایران مربی بزرگی را از دست داده‌ است.

** اگر او برود، بر ادامه کار شما اثر می‌گذارد، یعنی ممکن است شما هم از تیم امید جدا شوید؟

خیر، من که با فدراسیون قرارداد دارم و باید بمانم؛ اما اگر کی‌روش برود قطعا خیلی ناراحت می‌شوم.

***

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

***

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

باشگاه هواداران تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا 2023 قطر
حامی تیم ملی ایران - جدیدترین و بروز ترین وبلاگ حمایتی از تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا 2023 قطر