تیم ملی بلاگ

آخرین اخبار تیم ملی

تیم ملی بلاگ

آخرین اخبار تیم ملی

سلام خوش آمدید
آغاز مراحل پیش‌گروهی تازه‌نگر جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ در قاره آسیا

با نزدیک شدن به آغاز فیفا دی آینده، تیم‌های ملی آسیا به دنبال صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷، با یکدیگر در مسابقاتی فراگیر رقابت می‌کنند.

پس از به پایان رسیدن هفته مسابقات باشگاهی، مراحل پیش‌گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا به‌همراه مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ در عربستان سعودی از روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد.

۲۶ تیم پیش‌تر در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند و ده تیم دیگر از جمله افغانستان، بنگلادش، سنگاپور، یمن، میانمار، پاکستان، چین تایپه، اندونزی، هنگ‌کنگ و نپال برای راه یافتن به دور دوم با رقابت‌هایی مشتاقانه روبرو هستند. گروه‌بندی این مراحل مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: چشم‌انتظاران صعود قطر، هند، کویت و افغانستان به مراحل بعد

در گروه A با حضور قطر، هند، کویت و افغانستان، انتظار می‌رود که تیم شاگردان کارلوس کی‌روش یعنی قطر به عنوان مدعی اصلی به مرحله بعد صعود کنند. این مسابقات نیز به عنوان زمینه‌ای برای تلاش تیم‌های کویت و هند در جهت حضور در جام ملت‌های آسیا و قطعی کردن صعود به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ شناخته می‌شود.

گروه B: چالش‌های ژاپن، سوریه، کره شمالی و میانمار در مسابقات پیش‌گروهی

در گروه B با حضور ژاپن، سوریه، کره شمالی و میانمار، تیم سامورایی‌ها در جام جهانی 2022 با حرکتی بی‌فراموش تا همیشه در ذهن هواداران فوتبال جا ماند. این تیم پس از آن نیز به تداوم نمایش‌های برجسته‌اش ادامه داد؛ اما در این گروه، وضعیت سوریه به نحوی است که احتمالاً در مقابل کره شمالی و میانمار به چالش کشیده خواهد شد. حالا آن‌ها باید از این لحظه به فکر آینده باشند و تدابیری برای حضور در جام 2026 به همراه یکی از هشت تیم آسیایی در قاره آمریکا را در نظر بگیرند.

گروه C: چشم‌انتظاران صعود کره جنوبی، چین، تایلند و سنگاپور در مراحل پیش‌گروهی

تیم‌های گروه C، یعنی کره جنوبی، چین، تایلند و سنگاپور، با استفاده از بازیکنان جوان خود، همانند تیم‌های معتبر دیگر آسیا، اعلام کرده‌اند که صعود به مراحل بعد از این تورنمنت‌ها در دستان آن‌هاست. کره جنوبی با بهره‌گیری از نسل جدید فوتبالی‌اش، نقشی برجسته در تبیین فوتبال آسیایی دارد. از سوی دیگر، چین که در مقدماتی جام 22 تنها در بازی افتتاحیه گروهی مقابل ویتنام به پیروزی رسید، اکنون بر آن است تا با کسب امتیازهای لازم، برای افزایش سهمیه‌اش در جام جهانی تلاش کند و حضور مجدد در این تورنمنت را تجربه کند، تا به همان اندازه که در جام جهانی 2002 حاضر بود.

گروه D: پیشرفت واضح تیم‌های عمان، قرقیزستان، مالزی و چین تایپه در مسابقات پیش‌گروهی

حضور برانکو در مسابقات فوتبال به وضوح تاثیرگذار بر پیشرفت تیم فوتبال عمان است و این نکته مهم است که حتی در صورت عدم تمدید قرارداد با اهالی جنوبی خلیج فارس، برانکو برای همیشه میراث بزرگی در فوتبال این کشور به جا خواهد گذاشت.

گروه E: ایران، ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ؛ رقابتهای پررنگ در خاورمیانه

در این گروه، با حضور سه تیم از منطقه خاورمیانه، یعنی ایران، ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ، یک جو حاصل از رنگ و بوی پارسی به وجود آمده است. انتظارات مخاطبان بیشتر از تیم‌های ملی ایران و ازبکستان است، در حالی که ترکمنستان و هنگ‌کنگ در این گروه چالش‌های بیشتری را پیش رو دارند. تیم ملی ایران برنامه‌ریزی خود را با بازی مقابل هنگ‌کنگ در تاریخ 25 آبان 1402 آغاز خواهد کرد و در ادامه، در 30 آبان ماه به مصاف ازبکستان خواهد رفت. این دیدارها به نوعی آماده‌سازی ویژه برای حضور در جام ملت‌های آسیا خواهند بود.

گروه F: چشم‌انتظاری عراق، ویتنام، فیلیپین و اندونزی در راه به جام جهانی

در گروه F، عراق، ویتنام، فیلیپین و اندونزی به دنبال حضور برجسته در مسابقات هستند. عراقی‌ها که در قرن جدید هنوز به صحنه جهانی فوتبال وارد نشده‌اند، با چالش‌های متعدد در دوران پیش از جام جهانی 2006 و 2010 روبرو شدند و در مسیر به دست آوردن بلیت جام جهانی با مشکلاتی مواجه شدند. اما در این گروه که تنها ویتنام به عنوان یک مانع دیده می‌شود، آن‌ها امیدوارند تا با گذراندن این مرحله، یک گام مهم به سوی حضور در جام جهانی بردارند.

گروه G: عربستان، اردن، تاجیکستان و پاکستان؛ چشم‌انتظاری در جستجوی بهترین عملکرد

هرچند ثروت عربستانی‌ها به عنوان یک عنصری مهم در ارتقاء سطح کیفیت لیگ‌ها شده است، اما نارضایتی روبرتو مانچینی، سرمربی عربستان، از اجرای تیمش به وضوح مشخص است. در این شرایط، انتظارات بالاتری از عربستان مطرح شده است و این منجر به افزایش توقعات می‌شود تا این تیم، برخلاف دوره قبل، بدون مشکلاتی به پیشرفت در این تورنمنت برسد.

گروه H: امارات، بحرین، یمن و نپال؛ چالش و فرصت در راه به جام جهانی

بدون شک، وعده حضور در جام جهانی برای چهار تیم این گروه چالشی بزرگ و خارج از حوصله است؛ اما بررسی نشان می‌دهد که بحرین و امارات در زمینه فوتبال آسیا وضعیت بهتری نسبت به یمن و نپال دارند. البته، دو تیم آخر نیز فرصتی دارند تا با بهبود عملکرد خود و پیشرفت در مسیر پیشرفت، شانس حضور در جام جهانی را افزایش دهند.

گروه I: استرالیا، فلسطین، لبنان و بنگلادش؛ تناقضات و چشم‌انتظاری در راه به جام جهانی

همانند گروه قبل، گروه I نیز با این تفاوت است که استرالیا با پنج حضور متوالی در جام جهانی، به بازی در این تورنمنت عادت دارد. اما برای فلسطین که درگیر جنگ است و لبنان و بنگلادش که در فوتبال موفقیت‌های بزرگی نداشته‌اند، این گروه به تنهایی یک زنگ تفریح نخواهد بود. اما برخوردهای آن‌ها با استرالیا می‌تواند چشم‌انتظار و جالب باشد. قطعاً باید توجه داشت که حتی اگر این بازی‌ها برای کانگوروها به عنوان زنگ تفریح شروع شود، حواس آن‌ها به دور سوم مسابقات باید باقی بماند تا احتمال کار صعود به پلی‌آف نیز در نظر گرفته شود.

 

بازی‌های انتخابی دور دوم بین ماه‌های نوامبر 2023 (آبان - آذر 1402) و 22 خرداد 1403 با پایان این مرحله، تیم‌های اول و دوم از 9 گروه مختلف به دور سوم مقدماتی جام جهانی صعود خواهند کرد. این معنی را دارد که در کل، 18 تیم به صورت خودکار جواز حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2027 عربستان را نیز دریافت می‌کنند.

در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، این 18 تیم به 3 گروه شش‌تایی تقسیم می‌شوند، که بر اساس قرعه‌کشی صورت می‌پذیرد. هر تیم باید در مجموع 10 بازی با حریفان خود بازی کند، که طبیعتاً به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. این مسابقات از 5 سپتامبر 2024 (15 شهریور 1403) آغاز شده و تا تاریخ 10 ژوئن 2025 (20 خرداد 1404) ادامه خواهد داشت.

از این گروه‌های شش‌تایی، تیم‌های رتبه اول و دوم (مجموعاً 6 تیم) به‌طور مستقیم به جام جهانی 2026، که توسط آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود، صعود خواهند کرد. تیم‌های رتبه سوم و چهارم به مرحله چهارم مقدماتی پیش خواهند رفت و تیم‌های رتبه پنجم و ششم از مسابقات حذف خواهند شد.

در مرحله چهارم مقدماتی جام جهانی، تیم‌های رتبه سوم و چهارم از این 3 گروه (یعنی 6 کشور دیگر) در 2 گروه سه‌تایی قرار می‌گیرند و مسابقات به صورت تک‌مسابقه در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد. تیم‌های صدرنشین این 2 گروه نیز به صورت مستقیم به جام جهانی صعود خواهند کرد، که تا این لحظه سهمیه آسیا به هشت کشور می‌رسد؛ یعنی 6 تیم از مرحله سوم مقدماتی و 2 تیم از دور چهارم مقدماتی.

در مرحله پنجم مقدماتی جام جهانی، تیم‌های دوم گروه‌های دور چهارم در جدال تک‌مسابقه به مصاف هم خواهند رفت و تیم برنده به عنوان نماینده آسیا به جام پلی‌آف با قاره دیگری صعود خواهد کرد. فرمت این دیدار هنوز اعلام نشده و منتظر اطلاع‌رسانی از سوی فیفا در ژوئن 2023 است.

برنامه‌ بازی‌های هفته اول:

گروه A
قطر - افغانستان ۱۹:۱۵
کویت - هندوستان ۲۰:۰۰

گروه B
ژاپن - میانمار ۱۳:۳۰
سوریه - کره شمالی ۲۰:۳۰

گروه C
سنگاپور - کره جنوبی ۱۴:۳۰
تایلند - چین ۱۶:۰۰

گروه D
مالزی - قرقیزستان ۱۶:۳۰
عمان - چین تایپه ۱۸:۳۰

گروه E
ترکمنستان - ازبکستان ۱۷:۳۰
ایران - هنگ‌کنگ ۱۸:۰۰

گروه F
فیلیپین - ویتنام ۱۴:۳۰
عراق - اندونزی ۱۸:۱۵

گروه G
تاجیکستان - اردن ۱۶:۳۰
عربستان - پاکستان ۲۰:۰۰

گروه H
امارات - نپال ۱۹:۱۵
یمن - بحرین ۲۱:۳۰

گروه I
استرالیا - بنگلادش ۱۲:۳۰
لبنان - فلسطین ۱۷:۳۰

همه بازی‌های هفته اول در تاریخ پنجشنبه ۲۵ آبان برگزار خواهند شد.

***

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

***

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

باشگاه هواداران تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا 2023 قطر
حامی تیم ملی ایران - جدیدترین و بروز ترین وبلاگ حمایتی از تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا 2023 قطر